Site Rengi

DOLAR 9,5375
EURO 11,0949
ALTIN 549,76
BIST 1.509
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 18°C
Parçalı Bulutlu
İstanbul
18°C
Parçalı Bulutlu
Per 15°C
Cum 16°C
Cts 17°C
Paz 19°C

Selçuk Bayraktar’dan Birgün gazetesine dava..

Selçuk Bayraktar’dan Birgün gazetesine dava..
02.10.2021
A+
A-

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın damadı Baykar Teknik Müdürü ve T3 Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Selçuk Bayraktar ile kardeşi, Birgün gazetesinin ‘TÜBİTAK damadın vakfına çalışıyor’ başlıklı haberine dava açtı. 250 bin liralık manevi tazminat talep edildi.

Birgün gazetesi, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın damadı Baykar Teknik Müdürü ve T3 Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Selçuk Bayraktar ile kardeşi, Haluk Bayraktar’ın, 21 Ağustos’ta gazetede yayınlanan ‘TÜBİTAK damadın vakfına çalışıyor’ başlıklı habere tazminat davası açtığını duyurdu.

Daha önce TÜBİTAK da Birgün’e 100 bin liralık tazminat davası açmış, Kamu İhale Bülteni’nde yer alan bilgilere göre yapılan İsmail Arı imzalı haberin ‘haksız ve mesnetsiz olduğu’ ileri sürülmüştü.

Selçuk Bayraktar ile kardeşi Haluk Bayraktar tarafından Birgün ve İsmail Arı’ya 22 Eylül’de açılan davada toplam 250 bin liralık manevi tazminat talep edildi. Bayraktarların avukatının, TÜBİTAK’ın, Türkiye Teknoloji Takımı (T3) Vakfı tarafından düzenlenen TEKNOFEST Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali için 7.6 milyon TL harcamasına ilişkin habere yönelik İstanbul 23’üncü Asliye Hukuk Mahkemesi’ne başvurduğu aktarıldı.

‘TÜBİTAK damadın vakfına çalışıyor’ başlıklı haberin ‘gerçeğe aykırı ve kişilik haklarını zedeleyici olduğu’ iddia edilen başvuru dilekçesinde, Selçuk Bayraktar ve Haluk Bayraktar için ayrı ayrı 125 bin TL manevi tazminat talep edildi.

Birgün’ün 17 Temmuz’da yayımlanan ‘TÜBİTAK, TEKNOFEST’e katılmak için 1 milyon TL harcadı’ başlıklı ve TEKNOFEST için 1 milyon 100 TL’den fazla para harcadığına yönelik haberin hatırlatıldığı dilekçede, Bayraktarların söz konusu haberle ilgili yalnızca açıklama yaptığı belirtildi. Dilekçede, “Davalıların niyetinin habercilik ya da toplumu bilgilendirmek olmadığı müvekkillerin kişilik haklarına saldırı kastı güttükleri aşikârdır” denildi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.