Site Rengi

HABER ÖZETİ
Sağlık Bakanlığının duyurduğu uygulamaya ilk itiraz Cumhurbaşkanı Danışmanından geldi!.
Yahşihan’ın tapusunu üzerine geçiren AK Partili Başkan görevden uzaklaştırıldı..
Kahpe İsrail 3 yıl da tam 22 bin çocuk öldürdü!.
Başörtüsü yasağını onaylayan Aliyev gelen tepkiler üzerine Müslüman Lider rollerine büründü!.
Ataşehir Belediyesi AK Parti’ye geçti..
39 bin nüfuslu AK Partili belediyenin imar müdürenden baldızına 68 milyon liralık Porsche!.
MEB Kasım’da 9 günlük ara tatil olacağını duyurdu..
Saraçhane Bülbülü Şaban Sevinç tutuklandı!.
Azerbaycan’da öğrencilerden sonra öğretmenler içinde başörtüsü yasağı geldi!.
A Milli Takım da Montella dönemi sona erdi..
İmamoğlu’nun çöktüğü 480 milyon değerindeki villaların hikâyesi!.
İkinci kez hakim karşısına çıkan Mehmet Akif Ersoy’un tutukluluğun devamına karar verildi!.
Fon vurgunundan 214 kişi 187 milyar 653 milyon tokatlamış!.
Ekrem’in gizli kasası Yunanistan’da yakalandı!.
TFF olağanüstü seçim gündemi ile toplanıyor..
Sayan sülalesinin bürokrasi saltanatı yıkılıyor!.
Fon soruşturmasında dezenformasyon yaptıkları için ifadeye çağırıldılar!.
Afyon Vali Yardımcısı silahla vurulmuş halde ağır yaralı olarak bulundu!.
Gözaltına alınan Berna Laçin’den jet hızında kıvırma!.
Fon mağdurlarına anapara ödemeleri başladı..
Üzerinde 1,630 mülk kaydı bulunan AK Partili Başkan Yardımcısı pes dedirtti!.
AK Partili Başkan ve Yardımcısının üzerine kayıtlı tam 2031 mülk çıktı!.
Bakan beyin borsadaki 50 milyar dolarlık vurgundan haberi yok galiba!.
İstanbul’da bina çöktü!.
ABD ile Yunanistan arasında 4 milyar dolarlık askeri anlaşma!.
Fatma Betül Sayan Kaya AK Parti’den ihraç edildi!.
Fon hırsızlarına kaptırılan paralar yarından itibaren ödenmeye başlıyor..
Fatma Betül Sayan Kaya ve sevgili Kocişi hakkında soruşturma izni verildi!.
Montella’yı kovmaya hazırlanan TFF Arda Turan’ın kapısını çalacak..
Ahmet Denizolgun cinayetini örtbas etmek için ellerinden geleni yapmışlar!.
DOLAR
EURO
ALTIN
BIST

Parasını yurt dışından getirene 20 yıl vergi muhafiyeti yasası Meclis’ten geçti..

Parasını yurt dışından getirene 20 yıl vergi muhafiyeti yasası Meclis’ten geçti..

Yurt dışındaki varlıkların Türkiye’ye getirilmesi ve vergi düzenlemelerinin ayrıntıları GİB tarafından belirlendi. Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğe göre, varlık barışı sürecindeki adımlar netlik kazandı..

Yurt dışındaki varlıkların vergisiz yurda girişiyle ilgili “varlık barışı” uygulamasının nasıl olacağı merak ediliyordu.

Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığınca (GİB) kamuoyunda “varlık barışı” olarak bilinen yurt dışında bulunan varlıkların Türkiye’ye getirilmesi ve bazı vergi düzenlemelerinin uygulamalarına açıklık getirildi.

GİB’in Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Bazı Varlıkların Ekonomiye Kazandırılması Hakkında Genel Tebliği”ne göre, yurt dışında bulunan para, altın, döviz, menkul kıymet ve diğer sermaye piyasası araçlarının Türkiye’ye getirilmesi ile yurt içinde bulunmakla birlikte işletme kayıtlarında yer almayan varlıkların kayıt altına alınmasına ilişkin bildirim, vergilendirme ve uygulama süreçleri belirlendi.

YURT DIŞINDAKİ VARLIKLAR TEMMUZ SONUNA KADAR BİLDİRİLECEK

Buna göre, yurt dışındaki varlıkların 31 Temmuz 2027’ye kadar Türkiye’deki banka veya aracı kurumlara bildirilmesi mümkün olacak. Gerçek ve tüzel kişilerce yapılacak bu bildirimler, yetkili kılınmış vekiller veya kanuni temsilciler tarafından da gerçekleştirilebilecek.

YÜZDE 5 VERGİ

Banka ve aracı kurumlar, kendilerine bildirilen varlıklara ilişkin bildirim sahibinden yüzde 5 oranında peşin olarak tahsil edecekleri vergiyi, bildirimi izleyen ayın 15’inci günü akşamına kadar vergi sorumlusu sıfatıyla beyan edecek.

Söz konusu varlıkların, vadeli hesaplarda, Kamu Finansmanı ve Borç Yönetiminin Düzenlenmesi Hakkında Kanun kapsamında ihraç edilen devlet iç borçlanma senetleri ile kira sertifikalarında veya girişim sermayesi yatırım fonlarında tutulacağının taahhüt edilmesi halinde indirimli vergi uygulanacak.

20 YIL GELİR VERGİSİNDEN İSTİSNA

Ayrıca, Resmi Gazete’de yayımlanan Gelir Vergisi Genel Tebliği ile yurt dışında yaşayan ve belirli şartları sağlayarak Türkiye’ye yerleşen gerçek kişilere tanınan, yurt dışında elde ettikleri kazanç ve iratlarının 20 yıl süreyle gelir vergisinden istisna edilmesine ilişkin düzenlemeden yararlanma şartları, başvuru süreci ve uygulama esasları da belirlendi.

Yayımlanan diğer Tebliğler ile de yatırım, üretim, ihracat, uluslararası ticaret, yüksek katma değerli hizmetler ve kayıtlı ekonominin güçlendirilmesine yönelik uygulamaların çerçevesi de netleştirildi..

NİTELİKLİ HİZMET MERKEZLERİNDE ÇALIŞAN PERSONELE İLİŞKİN ÜCRET İSTİSNASI

Nitelikli hizmet merkezlerinde çalışan nitelikli personele ilişkin ücret istisnasının usul ve esasları düzenlendi. Şartları sağlayan çalışanların ücretlerinin brüt asgari ücretin üç katına kadar olan kısmına ve İstanbul Finans Merkezi ile belirli endüstri bölgelerinde faaliyet gösteren nitelikli hizmet merkezlerinde çalışanlar için ise brüt asgari ücretin 5 katına kadar istisna uygulanmasına ilişkin işlemler belirlendi.

TEKNOGİRİŞİM ŞİRKETLERİNİN ÇALIŞANLARI

Teknogirişim şirketlerinin çalışanlarına bedelsiz veya indirimli olarak sağladıkları pay senetlerine ilişkin gelir vergisi istisnasına yönelik uygulamalar ile istisna tutarının hesaplanması, pay senetlerinin elde tutulma süreleri payların belirlenen sürelerden önce elden çıkarılması halinde uygulanacak vergisel sonuçlar ayrıntılı şekilde açıklandı.

KURUMLAR VERGİSİNDEKİ YENİ TEŞVİKLERİN UYGULAMA ESASLARI BELİRLENDİ

Kurumlar Vergisi Genel Tebliği ile yeni teşvik ve düzenlemelerin uygulamanmasına ilişkin kurallar da tespit edildi.

Bu kapsamda tebliğde, transit ticaretten veya yurt dışında gerçekleştirilen mal alım satımlarına aracılık edilmesinden elde edilen kazançlara uygulanacak kurumlar vergisi indiriminin kapsamı ve şartlarına, nitelikli hizmet merkezlerinin yurt dışından elde ettikleri kazançlara uygulanacak kurumlar vergisi indiriminin usul ve esaslarına yer verildi.

Sanayi sicil belgesine sahip üretici kurumlar ile zirai üretim yapanların kazançlarına kurumlar vergisi oranının yüzde 12,5 uygulanmasına ilişkin işlemlere açıklık getirildi.

Serbest bölgelerde üretim yapan mükelleflerin, imal ettikleri ürünlerin bölge içine ve diğer serbest bölgelere satışından elde ettikleri kazançların da kurumlar vergisi istisnasından yararlanmasına ilişkin esaslar düzenlendi..

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.