Site Rengi

DOLAR 8,5404
EURO 10,1307
ALTIN 495,58
BIST 1.432
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 36°C
Sıcak
İstanbul
36°C
Sıcak
Cum 37°C
Cts 30°C
Paz 32°C
Pts 32°C

İşte ABD’nin köpekliğini yapıp 3 kuruş için kendi ülkesine ihanet medya kuruluşlarının isimleri!.

İşte ABD’nin köpekliğini yapıp 3 kuruş için kendi ülkesine ihanet medya kuruluşlarının isimleri!.
22.07.2021
A+
A-

ABD’den Chrest Foundation Vakfı internet sitesinden fonladığı kuruluşların listesini yayımladı.. Listede, Ruşen Çakır’ın başını çektiği Medyascope, 140Journos, Bağımsız Gazetecilik Platformu P24, gibi Türkiye’de faaliyet yürüten medya organları dikkat çekti!.

Amerika Birleşik Devletleri’nden Chrest Foundation Vakfı internet sitesinden fonladığı kuruluşların listesini ve ne kadar hibe sağladığına dair bir liste yayımladı. Listede Türkiye’den birçok medya kuruluşu yer alıyor.

ABD’nin Irving şehrinde bulunan vakfın on binlerce lira fon sağladığı kurumlar arasında Medyascope, 140Journos, Bağımsız Gazetecilik Platformu P24, Mezopotamya Vakfı, Anadolu Kültür Derneği, Hrant Dink Vakfı, Filmmor Kadın Kooperatifi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı, Serbestiyet, Hafıza Merkezi, Sivil Sayfalar, Sabancı Üniversitesi, Mekanda Adalet Derneği, Ekonomi ve Dış Politikalar Merkezi (EDAM) ile TESEV, Türkiye Aile Sağlığı ve Planlaması Vakfı (TAPV), Yurttaşlık Derneği ve Diyarbakır Siyasal ve Sosyal Araştırmalar Enstitüsü (DİSA) bulunuyor.

En çok para Medyascope için

Ulusal Kanal’ın web sitesinde yer alan habere göre, ABD tarafından fonlanan kuruluşların başında Ruşen Çakır’ın kurucusu olduğu Medyascope bulunuyor. Medyascope’un 2016’dan 2020 yılına kadar aldığı toplam para 476 bin 720 doları buluyor.

Hibe gerekçesi: Tarafsızlık!

Vakfın yayımladığı bilgilere göre kuruluşların hibe alma gerekçeleri dikkat çekiyor. Vakıf internet sitesinde Medyascope için “Tarafsız, ana akım haber yapımcılığı ve yayıncılığı” nedeniyle “destek” verildiği yazıyor. Serbestiyet internet sitesi için “Partizan olmayan habercilik yapılması” gerekçesi ile 50 bin dolar hibe verilmiş.

Raporda ortaya çıkmıştı

ABD’nin Türkiye’de bazı basın kuruluşlarını fonladığı daha önce Center for American Progress’in “Türkiye’nin Değişen Medya Ortamı” adında raporuna yansıdığı haberi ilk kez aksam.com.tr duyurmuştu.

Umed’den ABD’li vakfın fonladığı medyaya tepki

Uluslararası Medya Enformasyon Derneği (UMED) konuyla ilgili açıklama yaparak ABD’li Chrest Foundation Vakfı tarafından fonlanan 140Journos, Medyascope, Serbestiyet ve P24’e tepki gösterdi. Emperyalistlerin medya kuruluşlarına yüzbinlerce dolar hibe vermesini “kalemlerin vesayet altına alınması” olarak gördüklerinin belirtildiği açıklamada “Fonlanan medya organlarını ise kalemlerini kiraya veren vesayet altındaki kuruluşlar ilan ediyoruz.” denildi.

Açıklamada şu ifadelere yer verildi:

Geçen yıl Temmuz ayında, ABD’nin ünlü düşünce kuruluşu Center for American Progress, “Türkiye’nin Değişen Medya Ortamı” adında bir rapor yayınlamış, Gazete Duvar, Medyascope, T24 ve Bianet gibi haber sitelerinin özellikle yurt dışı fonlar tarafından fonlanmaları, ilk defa bir ABD’li düşünce kuruluşunun raporuna açıkça yansımıştı.

Önceki gün ise, Amerika Birleşik Devletleri’nin Irving şehrinde bulunan Chrest Foundation Vakfı, internet sitesinden fonladığı kuruluşların listesini ve ne kadar hibe sağladığına dair bir liste yayımladı.

140Journos youtube kanalı

Hükümet aleyhine yaptığı videolarla ve Kemal Kılıçdaroğlu güzellemeleri ile Türkiye’de içerik üreten 140Journos kanalı da ABD beslemesi çıktı.

Yayımlanan listede, Türkiye’de 140Journos, Medyascope, Serbestiyet ve P24 yer aldı…

Emperyalizmin medya kuruluşlarına yüz binlerce dolar hibe vermesini kalemlerini vesayet altına alması olarak görüyor, fonlanan medya organlarını ise kalemlerini kiraya veren vesayet altındaki kuruluşlar ilan ediyoruz.

ABD sermayesi müdahalecidir.

Sömürücüdür.

Dünyayı kendi istediği doğrultuda yönlendirmek için kullandığı en büyük silah dolardır.

Anlaşılan ABD, Türkiye’de operasyon medyasını inşaa etmiş, fiilî müdahale ile ele geçiremediği milleti beslediği medya ile ele geçirmeyi hedeflemiştir.

Bu işgal girişimidir.

Bu gayri nizami harp tekniğidir.

Bu psikolojik harekattır.

Bu toplum mühendisliğidir.

Beslediği medyanın yaptığı failiyetler de 5.kol failiyetidir.

Uluslararası Medya ve Enformasyon derneği olarak öncelikle emperyalizmin yeni savaş konseptine emir eri olan medya kuruluşlarını kınıyoruz.

En büyük ihanet

Emperyalizm karanlık ajandasında görev almak bu ülkeye yapılan büyük ihanettir.

Aldıkları görev gereği, algıları gerçeğin önüne koyabilme, yalanı meşrulaştırma, değerleri zayıflatma, tarihi, milli, manevi bağları etkisizleştirme, terör örgütlerinin sözcülüğünü yapma, Emperyalizme karşı mücadelede duyarsızlaştırma çabaları içerisinde olmak, hıyanettir. Asla gazetecilik değildir..

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.