Site Rengi

HABER ÖZETİ
Uluslararası Adalet Divanı’ndan İsrail’e “Saldırıları Derhal Durdurun” kararı!.
Efsane Başkan Aziz Yıldırım Ali Koç’u yerden yere vurdu!.
Askeri bilgilerin uluorta TV ekranlarında paylaşılmasına ceza geliyor!.
Vergi kaçağı ile ilgili İHBAR ET-ÖDÜL AL’da 10 konu başlığı açıklandı…
Roma’da keyfe keder 160 milyon harcayan Ekrem Başkan para bulmak için İBB’nin gecekondusunu satışa çıkardı!.
Trafik kazası tespit tutanağı e-Devlet üzerinden nasıl düzenlenebilecek?.
Vergi kaçıranları ihbar edenlere yüzde 10 vatandaşlık ödülü verilecek…
Kahpe İsrail Gazze’ye 230 günde 77 bin ton bomba yağdırdı 87 bin evi yerle bir etti!.
Fahiş Fiyat ve Stokçuluğa ceza teklifi yasalaştı!.
Ziraat Türkiye Kupası’nın kazanan taraf Beşiktaş oldu…
Olaylı derbi sonrası PFDK Fenerbahçe’ye ceza yağdırdı!.
1 Mayıs’ta polise saldıran 27 kişi tutuklandı!.
Makam aracı ile insan kaçakçılığı yapan Tuğgeneral emekliliğe sevk edildi!.
Ali Koç’un yeni yönetim listesinde Acun Ilıcalı’da yer aldı..
Merkez Bankası beklenen faiz kararını açıkladı..
Eylem Tok ve züppe oğlu hakkında Kırmızı Bülten çıkarıldı!.
Türkiye’yi yasa boğan kurye cinayetinde istenen ceza belli oldu!.
Gözler Merkez Bankası’nın bugün açıklayacağı faiz kararında..
Kaza Tespit Tutanakları artık e-Devlet’ten oluşturulabilecek..
Aziz Yıldırım Fenerbahçe’nin şampiyon olması durumunda adaylıktan çekileceğini açıkladı..
Yaptırımlar sonrası Twitter (X) Türkiye’ye temsilci atadı…
İngiltere erken seçime gidiyor…
Hükümetten ev sahiplerine ve kiracılara yeni vergi kazığı!.
Naci Görür: Marmara’da Deprem Olursa Türkiye Diz Çöker!.
Dünyada kimsenin Kahpe İsrail’i eleştirmeye hakkı yokmuş!.
Seferberlik ve Savaş Hali Yönetmeliği değişti..
Ayhan Bora Kaplan dosyası savcılığa teslim edildi!.
Türkiye’nin beslemesi olan KKTC’de asgari ücret 29 bin 640 TL oldu!.
Olaylı derbi de yaşananlar ile ilgili Valilikten açıklama..
Akıncı TİHA Reisi’nin de içinde olduğu helikopteri 97 dakikada buldu..
DOLAR 32,2247
EURO 34,9384
ALTIN 2.418,85
BIST 10.676,65

RTÜK’ten o programlara ceza yağdı!.

RTÜK’ten o programlara ceza yağdı!.
07.09.2021
A+
A-

Radyo ve Televizyon Üst Kurulunun (RTÜK)’dan yapılan yazılı açıklamaya göre, Üst Kurul “toplum ahlakına aykırı ve aile değerlerini hiçe sayan” yayınların yapıldığı kuşak programlarını inceledi.

İzleme dosyalarını görüşen Üst Kurul 6112 sayılı Yasa’da yer alan yayıncılık ilkelerini ihlal edenlere çeşitli müeyyideler uyguladı. Buna göre FOX’ta yayınlanan, sunuculuğunu Fulya Öztürk’ün yaptığı “Fulya ile Umudun Olsun” adlı program hakkında, “canlı yayında kişiler arasındaki çarpık ilişkilerin ekrana yansıtılması ve diyaloglar sırasındaki küfürleşmeler” nedeniyle idari para cezası uygulanmasına karar verildi.

Kanal D’de yayınlanan “Ece Üner ile Susma” programına ilişkin “toplumsal değerler hiçe sayılarak aile kurumuna aykırı şekilde illegal ilişkilerin ortaya konulması ve taraflar arasındaki ihtilafın, sanki mahkemedeymişçesine stüdyo atmosferinde yargılanması” yayın ilkesi ihlali olarak değerlendirildi ve yapılan oylama sonucu yayıncı kuruluş hakkında idari para cezası müeyyidesi uygulandı.

Show Tv’nin “Didem Arslan Yılmaz’la Vazgeçme” programında ise “boşanma aşamasında olan bir evliliğin tarafları arasında yaşanan tartışmaların ve çocukların velayetlerinin kimde kalacağı gibi aile mahkemelerinin konusu olan bir durumun canlı yayında izleyicilere sunulması” yasa ihlali sayılarak yayınca kuruluşa idari para cezası verilmesi kararlaştırıldı.

RTÜK, Halk TV’de yayınlanan “Perdenin Önü Arkası” isimli programda, konuk İsmail Saymaz’ın CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’na tepki gösteren bir kadın hakkında sarf ettiği sözler nedeniyle Halk TV’ye idari para cezası verdi.

Tele 1’de yayınlanan “4 Soru 4 Cevap” programı hakkındaki izleme raporunu ele alan Üst Kurul, yayın konuğu Merdan Yanardağ’ın RTÜK üyeleri hakkındaki sözlerinin, “Yayın hizmetleri, kişi ya da kuruluşları eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı veya iftira niteliğinde ifadeler içeremez” hükmünü ihlal ettiği gerekçesiyle kanal hakkında idari para cezası yaptırımı uyguladı.

Üst Kurul, aynı programın başka bir bölümünde Yanardağ’ın sözlerinin “Yayın hizmetleri ırk, renk, dil, din, tabiiyet, cinsiyet, engellilik, siyasi ve felsefi düşünce, mezhep ve benzeri nedenlerle ayrımcılık yapan ve bireyleri aşağılayan yayınları içeremez ve teşvik edemez” hükmünü ihlal ettiğine kanaat getirerek Tele1’e idari para cezası verdi.

“4 Soru 4 Cevap” programına konuk olan Yanardağ’ın “hükümete, spor camiasına ve TRT’ye hakaret içeren sözlerinden” dolayı yayıncı kuruluşa idari para cezası yaptırımı uygulandı.

RTÜK, “8. Gün” programını da inceleyerek “Manisa Büyükşehir Belediyesi Başkanı Cengiz Ergün hakkındaki asılsız iddialar” nedeniyle TR 35 kanalına müeyyide uyguladı.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.